0-1
Ronaldo45+1'
0-2
Ronaldo72'
Skicka inlägg
  • Marcus Leifby
    17. november 202021:50
    DELA

    Äntligen är Nations League över för den här gången och tyvärr är den över med Sverige som jumbo i en tuff grupp med en massa regerande världsmästare, regerande Europamästare och regerande världsmästerskapsfinalister.

    Sverige var till slut bara ett mål från att kravla sig kvar i toppgrupperna i Nations League och kanske, kanske, kanske borde Alexander Isak fått mer speltid än vad det tar att hänga upp ett par nytvättade kalsonger på ett tvättställ.

    Vad händer nu?

    Inte mycket, landslagsåret är stängt, det kanske ska åkas på en januariturné till något skurkland någonstans, och sedan stundar ju EM till sommaren.

    Nästa gång det ska spelas Nations League – gode gud, låt det dröja evigheters evigheter till dess – ska Sverige alltså spela i en lite sämre grupp, den som kallas ”Grupp B”, tillsammans med gäng som Blekinge, Trinidad men inte Tobago och Hägersten Hot Heaven.

    So long!

    /Leifby

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:43
    DELA

    Jaha. Det var det, det. Grupp B – här kommer Sverige! Sätt in bevakning på era biljettkontor.

  • 17. november 202021:40
    DELA

    Vad innebär det här??

    Är A eller B

    Att livet är slut.

    Marcus Leifby
  • 17. november 202021:39
    DELA

    Katafuckingstrof!

    Uruselt
  • Marcus Leifby
    17. november 202021:39
    DELA

    Pfffyyyyyyy! SLUT!

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:38
    DELA

    Frankrike rullar in 4-2 i öppet mål sedan ”Kulan” slagit en förskräckligt genomusel frispark rakt på första fransos, och eftersom Olsen flyttat upp, så får de öppet mål.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:38
    DELA

    90+4 Svensk frispark i bra läge. Boll ska lyftas in. Alla flyttar upp. Jan Boklöv finns i straffområdet! IN MED DEN DÅ!

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:37
    DELA

    90+4 Minuten kvar att spela.

  • 17. november 202021:37
    DELA

    Domaren är belaruskigt dålig.

    Ja
  • Marcus Leifby
    17. november 202021:36
    DELA

    90+2 Forsberg satsar hårt och rejält och rätt och ett franbröd får ont i kroppen någonstans och den vitryske domaren blåser så hårt i sin pipa att minst sju spelare får tinnitus.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:35
    DELA

    90+2 Sverige har tre minuter på sig och har boll på offensiv planhalva.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:35
    DELA

    90+1 ”Forsberg, Forsberg, vi måste göra ett till”, ropar Wettergren. Sedan tycker jag han skriker ”men vi måste sätta försvarsspelet först”. Är det sant? Hörde jag rätt? Otroligt!

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:34
    DELA

    90 Gå för det! Do it! Yes we can! Carpe Diem! Jag rullar! Cap Verde!

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:33
    DELA

    89 Det är ju ett fantastiskt fotbollsmål, faktiskt, rejält och rakt när Bengtsson tar emot ett inlägg från höger, på vänsterkanten, och sätter in bollen stenhårt till Quaison som inte kommer undan! Han stöter in 3-2 och Sverige är bara ett mål ifrån... grupp A. Otrolig utveckling.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:32
    DELA

    MÅÅÅÅÅÅL! 3-2! QUAISON!

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:31
    DELA

    88 Portugal har gjort 2-3 men det hjälper ju inte alls, tyvärr.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:31
    DELA

    87 Fattas bara att Tre kronor trillar ur A-divisionen också, och får spela B-VM nästa år.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:30
    DELA

    87 Hörna Frankrike.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:29
    DELA

    86 Isak in.

  • Marcus Leifby
    17. november 202021:29
    DELA

    Har faktiskt saknat grupp B lite.

Sportbladet är en del av Schibsted. Schibsted är ansvarig för dina data på denna sida. Läs mer här